t konieczne w każdym budynku użyteczności publicznej oraz wszędzie tam, gdzie znajdują się miejsca pracy. Na rynku istnieją specjalistyczne firmy, które zajmują się świadczeniem usług z zakresu BHP oraz PPOŻ. Firma oferująca szkolenia BHP oraz szkolenia PPOŻ kieruje świadczenie swoich usług do każdego pracodawcy. Istotnym obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Każdy właściciel firmy, niezależnie od tego w jakiej branży działa, musi zapewnić zatrudnionym pracownikom odpowiednie warunki pracy, które dotyczą także zachowania zasad bezpieczeństwa oraz higieny. Na szczęście dzięki istnieniu firmy zajmującej się sprawami BHP, pracodawca może powierzyć bezpieczeństwo swojej firmy w ręce specjalistów.
Szkolenie BHP dla pracowników administracyjnych
Ukończenie okresowego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla wszystkich pracowników oraz dla pracodawcy. Na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia odpowiedniego szkolenia BHP zatrudnionym pracownikom. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są odpowiednio dobierane do rodzaju stanowiska, na którym jest zatrudniony dany pracownik. Jednym z okresowych szkoleń BHP jest szkolenie przeznaczone dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych. Okres ważności takiego szkolenia przeznaczonego dla pracowników biurowych wynosi sześć lat. Kurs BHP dla kadry biurowo-administracyjnej składa się z minimum ośmiu godzin lekcyjnych. Szkolenie dla pracowników biurowych nie trwa zbyt długo, ponieważ ryzyko związane z wykonywaniem tego rodzaju pracy jest znacznie mniejsze, niż przykładowo w przypadku pracowników budowlanych. Pracownicy biurowi podczas trwania kursu zapoznają się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, a samo szkolenie kończy się odpowiednim egzaminem.
Obsługa BHP
Bezpieczeństwo i higiena pracy jest istotnym aspektem działania każdej firmy oraz przedsiębiorstwa. Co więcej, jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników jest zapewnienie im odpowiednich szkoleń BHP. Na rynku istnieją specjalne firmy, które działają w branży BHP i oferują szereg usług z tym związanych, takich jak szkolenia BHP, audyt BHP, szkolenia PPOŻ oraz wiele innych. Obsługa firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy jest ważną usługą, z której korzysta wielu przedsiębiorców. Zachowanie odpowiednich zasad dotyczących BHP może znacząco podnieść ogólny poziom bezpieczeństwa w firmie i pozwala zapobiec wielu wypadkom w danym miejscu pracy. Utrzymywanie bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy jest regulowane przepisami prawnymi, które znajdują się w Kodeksie Pracy. Obowiązkowe szkolenia BHP są przeprowadzane przez wyszkolonych i wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy są zatrudnieni w firmie zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochroną przeciwpożarową oraz szkoleniami z pierwszej pomocy przedmedycznej.
W jakich sytuacjach przeprowadza się audyt
Pojęcie audyt oznacza po prostu przeprowadzenie niezależnej oceny jakiegoś komponentu, systemu, organizacji, procesu lub projektu, którą zleca się niezależnej organizacji. Audyt jest przeprowadzany przez specjalistów działających w danej branży, a samej ocenie może podlegać wiele różnych procesów zachodzących w firmie. Przykładowymi branżami, w ramach których świadczy się usługę wykonania audytu, to branża informatyczna, ekologiczna, ekonomiczna czy też branża BHP. Audyt BHP jest szczególnie istotny dla wielu przedsiębiorców, ponieważ za nieprzestrzeganie odpowiednich przepisów z bezpieczeństwa i higieny pracy mogą grozić kary finansowe. Firma działająca w branży BHP może oferować usługę przeprowadzenia audytu bezpieczeństwa w danej firmie. Ponadto taka firma oferuje często także szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej. Niezależnie od rodzaju audytu, po przeprowadzonej ocenie danego procesu przez specjalistę z danej branży, pracodawca otrzymuje rzetelny raport.